8 המיתוסים הגדולים על מתיחות לפני אימון ספורט

נהוג לחשוב כי חייבים לבצע מתיחות לפני אימון כושר. למשל, לגעת עם אצבעות הידיים בבהונות הרגליים. לפי מחקרים שנערכו בתחום בשנים האחרונות, עולים נתונים חדשים ומפתיעים שמנפצים מיתוסים גדולים על מתיחות לפני אימון ספורט. לפניכם רשימה של 8 המיתוסים הגדולים הנוגעים למתיחות לפני ריצה ואימון אירובי.

מתיחות לפני אימון

מיתוס 1 - מתיחות לפני אימון מונעות פציעה:

פגיעות במהלך אימון גופני נגרמות מסיבות רבות ומגוונות שאינן בהכרח תלויות במתיחות לפני האימון. המתיחות אמנם חשובות כחימום לפני האימון ולאחריו, אך אינן מבטיחות מניעה מפציעות ופגיעות במהלך אימון הספורט.

מיתוס 2 - חימום עם מתיחות במשך חמש דקות מספיק לכל אחד

חימום קצר של חמש דקות בלבד נחשב לאחד מהמיתוסים הגדולים וחשוב להדגיש כי חמש דקות אינן מספיקות לחימום וצריך לבצע חימום הכולל מתיחות ופעילות אירובית קלה למשך 10 דקות לפחות, במקרים מסוימים ובהתאם לפעילות הגופנית, אפשר להאריך את החימום עוד יותר.

מיתוס 3 - מספיק לבצע מתיחות כמה פעמים בשבוע:

גם כאן מדובר במיתוס כיוון שמתיחות יש לבצע לאורך זמן ומטרת המתיחות לפני ריצה או לפני כל אימון גופני אחר היא לשפר גמישות, תנועת מפרקים ולהפחית את הסיכון במתיחות שרירים במהלך האימון הגופני.

מיתוס 4 - יש לבצע מתיחות סטטיות רק לפני אימון ספורט:

למעשה, מתיחות לפני אימון גופני עלולות להזיק לגוף הנמצא במנוחה, אך כן חשוב לבצע מתיחות לאחר האימון הגופני.

מיתוס 5 - פעילות אירובית לפני אימון היא הטובה והנכונה ביותר:

אם חשבתם שריצה מהירה או פעילות אירובית שמאיצה את קצב הלב והדופק מהווים את החימום הטוב והיעיל ביותר, הרי טעות בידכם. יש לעשות חימום ארוך לפני אימון גופני שכולל מתיחות דינמיות ופעילות אירובית קלה על מנת לחמם את השרירים לפני פעילות מאומצת במהלך האימון. חימום נכון ויעיל ישפר גם את הביצועים במהלך הפעילות הספורטיבית והחימום חשוב לפעילות גופנית בטוחה ונכונה יותר כדי לשמור על הבריאות. בשלב הבא, חשוב לבחור נעל ריצה אשר מתאימה לפעילות אירובית מאומצת.

מיתוס 6 - מתיחות לפני אימון מפיגות כאבים קיימים:

מיתוס זה נופץ על ידי החוקרים ואין שום הוכחה לכך כי מתיחות לפני הימון גופני יפחיתו כאבים במהלך האימון או לאחריו.

מיתוס 7 - אדם גמיש אינו נדרש לבצע מתיחות:

המתיחות נועדו להגמיש שרירים אך אם המתאמן הינו גמיש אין הדבר חוסך ממנו את הצורך לבצע חימום נכון ואפקטיבי שמטרתו לשפר גמישות ותנועת מפרקים ובמיוחד כדי להתחמם לפני האימון המאומץ.

מיתוס 8 - ביום התחרות יש לבצע מתיחות רבות:

ביום התחרות יש לבצע מתיחות ומעט פעילות אירובית בחימום בדיוק כמו לפני אימון רגיל ואין שום צורך לבצע חימום ומתיחות יתר.