פעילות אנאירובית

כיום, כשאחוזי השמנת היתר באוכלוסיה מגיעים למימדי ענק, ובני אדם רבים מוטרדים מכך, מושם דגש מהותי על קיום פעילות ספורטיבית באופן קבוע. אין זה מקרה כי הפרוייקט המשמעותי ביותר של משרד הבריאות בשנים האחרונות, "אפשרי בריא", מעודד קיום אורח חיים פעיל ובריא באוכלוסיה. מקום של כבוד, מהבחינה הזו, תופסת הפעילות האנאירובית, המומלצת על ידי אינספור רופאים, מאמני כושר ומומחי תזונה בכל רחבי העולם.

על פעילות אנאירובית

פעילות אנאירובית, מיועדת לחיזוק השריר ומפעילה קבוצות שרירים גדולות כקטנות, בעצימות בנונית עד גבוהה מאוד למשך זמן קצר יחסית ותוך שימוש משמעותי באספקת אנרגיה ממאגרים תוך-תאיים בשריר.

האימון כולל עבודה לפרקי זמן קצרים עם מנוחה ביניהם, כאשר העבודה על השרירים היא עבודה של התנגדות. ההתנגדות יכולה להיות של משקל גופינו או התנגדות בעזרת אביזרים ,כמו: גומיות ברמות שונות של התנגדות,משקוליות ,כדורים ובאמצעות מכונות ייעודיות בחדר כושר. מבחינה פיזיולוגית, עושה הפעילות האנאירובית שימוש באנרגיה אשר שמורה בשרירים, וכן בתהליכים חיוניים נוספים המתרחשים בגוף. למעשה, פעילות אנאירובית אינה דורשת צריכה מוגברת של חמצן, והיא מבוססת יותר על כוח, ופחות על הזעה ונשימות.

בגדי ספורט לנשים

יתרונות הפעילות האנאירובית

אחת הסיבות לפופולאריות של האימונים האנאירוביים היא התמורות הנאות שגוף האדם יכול לקבל באמצעותם. פעילות זו, יש שיגידו מעל הכול, מביאה לפיתוח של שרירי הגוף, ועקב כך גם מגדילה את כוחו של האדם. חיזוק הגוף בא לידי ביטוי גם בהגדלה של מסת השריר מחד, ובהקטנה של אחוזי השומן בגוף מאידך. מחקרים הראו שבכוחה של הפעילות האנאירובית להקטין את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות אלה או אחרות, ובעיקר מחלות לב. את הפעילות האנאירובית חשוב לשלב עם זו האירובית, והיא מהווה גם חלק משמעותי בהליך חיטוב הגוף במצב בו נעשית ירידה משמעותית במשקל. מטרת הפעילות האנאירובית לחזק את השרירים, העצמות והגידים ולחטבם.

אז איך מתחילים?

עקב המאמץ הניכר של הפעילות האנאירובית, ובהתחשב בכך שכאשר היא נעשית בצורה לא מבוקרת עלולים להיגרם גם נזקים לגוף, המלצה ברורה היא להתחיל אותה במסגרת מקצועית. הדגש הוא על בניית תוכנית אימונים הדרגתית, המתאימה למאפיינים הגופניים ולצרכים של המתאמן. כמו כן, חשוב להצטייד בביגוד ספורט, בציוד ספורט ובנעלי ספורט מתאימות.  חשוב לציין כי מסגרות מסוימות מיועדות לאוכלוסיה מוגדרת, ולכן נוטות להציע פעילויות המתאימות להן. דוגמא מובהקת היא סטודיו סי, רשת נשית לספורט, כושר, הרזיה, עיצוב וחיטוב הגוף, המציעה שיעורים, אימונים וחוגים, הן אירוביים והן אנאירוביים.

מאמר זה נכתב ע"י צוות סטודיו סי - חיטוב הגוף לנשים