איך תשמרו על הגזרה גם בחגים?

החגים מביאים איתם לא מעט ארוחות משפחתיות, זמן פנוי מול הטלוויזיה או מול המחשב ובעיקר שגרה מסוג אחר, שגרה שהיא קצת "מחוץ לשגרה". לא מוכרחים לעלות במשקל בתקופת החגים ולסיים אותה עם תוספת של כמה קילוגרמים מיותרים. אם מקפידים לאכול נכון וגם לעסוק בספורט, אפשר לעבור את התקופה הזו בשלום. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים לתזונה ותרגילי ספורט שיעזרו לכם לשמור על הגזרה גם בחגים:

תזונה נכונה לספורטאים

הקפידו על ארוחות מסודרות

כדי לשמור על הגזרה ולא לעלות במשקל, חשוב, וכמו בכל יום ולא רק בתקופת החגים, להקפיד על ארוחות מסודרות: ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב. מומלץ לא לדלג על אך ארוחה כדי שלא להגיע לארוחה הבאה רעבים מאד. חשוב לאכול בצורה מסודרת ולא לנשנש בין הארוחות. אם מתוכננת לכם ארוחת חג בערב, למשל, אכלו בבוקר ארוחה קלה וכך גם בצהריים. אם ארוחת החג היא בצהריים, הקפידו על ארוחת בוקר טובה ובארוחת הערב אכלו סלט ירקות וחביתה או פרוסת לחם עם גבינה ועגבנייה.

צאו לטייל באוויר הפתוח

חופשת החגים היא הזדמנות לצאת החוצה, לאוויר הפתוח ולטייל בטבע. במקום לשבת בבית מול הטלוויזיה ולא רחוק מהמקרר, קחו את הילדים או צאו עם החברים הטובים או עם בן / בת הזוג שלכם אל הטבע. חפשו מסלולי הליכה מעניינים ומאתגרים או אפילו הסתפקו בטיול רגלי בשכונה שלכם, טיול של לפחות שעה. במידה ומדובר ביום חם מאד, עשו זאת בשעות אחר הצהריים ואל תשכחו לקחת אתכם בקבוק מים קטן לדרך.

זה הזמן להשתמש בהליכון הכושר שלכם

רכשתם הליכון כושר אבל אתם לא מוצאים את הזמן או את המוטיבציה לעלות עליו? החגים הם זמן טוב להתחיל בפעילות גופנית ולשמור על הגזרה. זה הזמן להוציא את הליכון הכושר מחדר העבודה שלכם, להעמיד אותו מול הטלוויזיה ולצעוד עליו לפחות 45 דקות בכל יום. הליכה כזו תעזור לכם לשרוף קלוריות מיותרות וגם לחזק שרירים שסביר שהזנחתם לאחרונה.קנו כדור פילאטיס –

במקום לשבת על כיסא בשולחן החג, שבו על כדור פילאטיס. כך תוכלו לחזק את שרירי הבטן שלכם במהלך הארוחה וגם לחזק את שרירי הגב. עם כדור הפילאטיס שרכשתם תוכלו לבצע תרגילים שונים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה, תרגילים שאפשר לעשות בכל מקום, וגם בסלון. הקפידו לבחור כדור במידה הנכונה, כזה המתאים למשקלכם וגם לגובה שלכם.

ארגנו משחקי כדור עם החברים או עם הילדים

מחפשים תעסוקה כיפית? מזג האוויר בחוץ נעים ואתם רוצים לנצל את הזמן לפעילות גופנית מהנה? קחו כדור וצאו עם הילדים או עם החברים שלכם למגרש הקרוב. שחקו איתם כדורסל או משחקי כדור אחרים וכך תוכלו "על הדרך" גם לשמור על הגזרה שלכם.