קרוספיט - שיטת אימון שכובשת את העולם!

אם אתם מתאמנים באופן קבוע, בוודאי כבר שמעתם על קרוספיט לפחות פעם אחת – בין אם ממתאמנים אחרים או ממקורות מקצועיים. קרוספיט היא שיטת אימון שתופסת תאוצה בעולם ויותר ויותר אנשים משתמשים בה כדי להיכנס לכושר, לרדת במשקל ולפתח את הגוף שלהם. אפילו אנחנו כתבנו על הנושא בעבר בעמוד הפייסבוק שלנו. אחרי הטקסט ההוא, קיבלנו מספר בקשות להרחיב על הנושא; ואם אתם מבקשים, אנחנו מסכימים. אז לכל מי שביקש, הנה טקסט מורחב על קרוספיט.

כאמור, קרוספיט היא שיטת אימון יחודית של חברה בעלת שם זהה. התוכנית נשענת על שני אספקטים מרכזיים – רשת חברתית תומכת ותרגילים משתנים. שיעור קרוספיט הוא שיעור קבוצתי של כשעה, שנערך עם קבוצה של אנשים (כמות האנשים משתנה לפי המאמן). השיעור מתחיל בחימום דינמי, ממשיך לתרגילי כוח, ואז עובר לאימון היומי – כל יום משוחרר סט שונה של תרגילים למתאמנים, שכולל כל מיני סוגים שונים של תרגילים. התרגילים יכולים לכלול תרגילי משקל גוף, הרמת משקולות וכו', כשהתמה הכללית היא שיפור כוח בימי כוח ושיפור יכולת בימי יכולת. בסוף השיעור עושים תרגילי שחרור, מברכים אחד את השני בטפיחות חבריות על השכם וממשיכים הלאה. בנוסף לשיעורים הקבוצתיים, מתאמנים יכולים להרשם לאתר האינטרנט של חברה, להוריד את השיעורים למחשבם האישי ולבצע אותם לבד. חשוב להזכיר גם שהתרגילים נבנים מראש בצורה שלוקחת גם אנשים בעלי יכולות נמוכות בחשבון, והיא מאפשרת למתאמנים להתאים ליכולתם את התרגילים הקשים יותר עד שרמת הכושר שלהם תעלה.

קרוספיט

התוכנית המשתנה מייצרת אימונים שמקיפים את כל השרירים ומבטיחה לשמור על עניין לאורך זמן. השינויים מקבועים מאפשרים למתאמנים להכיר תרגילים חדשים שמאמצים אותם בדרכים חדשות. בנוסף, בגלל שכל התרגילים הם אימונים פונקציונליים ולא אימונים במכונות הם משפרים גם את היציבה וטווח התנועה, ומאפשרים למתאמן להשתפר גם בתנועה היומיומית שלו. בשיעורים שנערכים עם מאמן, המאמן מוודא שהתרגילים המשתנים מבוצעים בצורה נכונה כדי למנוע פציעות – אלמנט שחסר באימונים הביתיים, והוא אחד מנקודות הביקורת העיקריות על שיטת האימון.

האספקט המרכזי השני של קרוספיט הוא התמיכה החברתית. שיעור קרוספיט הוא שיעור שנערך עם אנשים אחרים, ולא רק לצידם, והוא כולל מרכיבים חברתיים ותחרותיים רבים. המתרגלים מעודדים תומכים אחד בשני באופן קבוע, תוך כדי השיעור ואחריו, פנים אל פנים ובאינטרנט. הקהילה האמיתית והווירטואלית של קרוספיט היא אחד מהכלים הטובים ביותר של השיטה – רמת האנרגיה בשיעור גבוהה מאוד, והתחושה החברתית מסייעת לאנשים לדחוף את עצמם קדימה ולהמשיך להשתפר. חברי הקבוצה גם עוזרים אחד לשני להשאר ממוקדים ולהגיע באופן קבוע לאימונים, לאכול נכון ולהמשיך להתאמן גם בימים שבהם אין שיעור.

האספקט החברתי יעיל מאוד, ועוזר למצטרפים לשמור על כושר. כל אחד מהמתאמנים מסייע לחבריו, וביחד נוצרת אווירה מאוד חיובית של אימונים ובריאות. יחד עם זאת, האווירה הזאת יכולה לגרום למתאמנים חדשים לדחוף את עצמם יתר על המידה, והיא אחראית לחלק גדול מהפציעות של מתאמני קרוספיט.

אימון קרוספיט לנשים

קרוספיט, כשיטת אימונים, היא שיטה יעילה מאוד – אנשים רבים מעידים על הצלחתה, והיא מתאימה מאוד לאנשים תחרותיים, אנשים חברותיים, אנשים שמחפשים שיטת כושר שתעניין ותאתגר אותם ואנשים שעסקו בכושר או ספורט בעבר ומתגעגעים לזה. הסיכונים שבה הם בעיקר תולדה של אימונים לא נכונים, ועם מספיק שיקול דעת אפשר להמנע מהם. בנוסף, מומלץ מאוד לשלב גם אימונים אירוביים ואימוני משקל קבועים לצד שיעורי הקרוספיט – התוכנית המשתנה לא תמיד מבטיחה אימון מושלם, וכדאי להשלים אותה עם אימונים רגילים. כמו כן, ישנן נעליים ייעודיות לקרוספיט ומומלץ להגיע לאימון מצוידים בהן.

לקטגוריית מוצרי קרוספיט אצלנו באתר לחצו כאן