>"/>

איך להתכונן פיזית לגיוסי לוחמים לקראת הגיוס?

אם גם אתם קיבלתם החלטה להיות לוחמים בצבא הגנה לישראל, חשוב שתהיו מודעים לכך שהגיבושים תובעניים הן מבחינה פיזית והן מבחינה מוראלית. כל אלו מובילים למסקנה אחת: חשוב לבוא לגיבושים מוכנים במאת האחוזים ולתת את המאתיים אחוזים שלכם, וזאת על מנת להתקבל אל אותה חטיבה או יחידה בה אתם מעוניינים. כיצד תוכלו להיות מוכנים פיזית ומנטאלית לקראת הגיבוש המיוחל? התשובה היא: קורס הכנה מקדימה של כושר קרבי.

 

גיבושים לצה"ל – מה ידרשו מכם?

  • סיירת מטכ"ל - גיוס לאחת מיחידות העלית המוכרות ביותר בצה"ל, סיירת מטכ"ל, אינה משימה פשוטה. כאן תצטרכו לעבור בהצלחה ביום גיבוש סיירות כללי ולאחר מכן ביום גיבושון סיירת מטכ"ל. יום הסיירות יכלול מועמדים שמעוניינים להתקבל לא רק לסיירת מטכ"ל, אלא גם לשלדג, 669, שייטת 13, קורס חובלים, דובדבן וצוללות. בחלק הראשון יבחנו הכוחות הפיזיים שלכם בשילוב הכוחות המנטליים שלכם. בנוסף, חבריכם לגיבוש יצטרכו למלא שאלוני חוות דעת סוציומטריים עליכם. באם נמצאתם מתאימים לסיירת מטכ"ל (כולל סיווג ביטחוני מתאים) יזמנו אתכם לחלק השני: גיבוש מטכ"ל אשר נערך חמישה ימים. קורס הכנה לגיבושי סיירת יכין אתכם באופן אופטימאלי לדרישות הפיזיות והמנטאליות הנדרשות.

 

  • צנחנים – גיבוש צנחנים נערך בחודש אפריל ובחודש דצמבר מדי שנה. הגיבוש מתפרס על פני 24 שעות ומתקיים באיזור להבים. הכנה לגיבוש צנחנים תהיה במתכונת הגיבוש עצמו. הגיבוש יכלול הרשמה, בדיקות רפואיות, ריצת 3 קילומטרים עם נעלי ספורט בשטח בעייתי ובקבוצה של 40 איש. לאחר מכן ייערך ניפוי ראשוני. מה שישרוד ניפוי זה יתעורר ב- 4 לפנות בוקר יום למחרת לספרינטים מורכבים, תרגילי אלונקה, מסע חולי ועוד.

 

  • סיירת צנחנים – ראשית יש לעבור את גיבוש צנחנים, להתקבל לחטיבה ולאחר מכן מוזמנים אל גיבוש סיירת צנחנים.

 

  • חובלים – ניתן להגיע אל גיבוש חובלים באמצעות הצלחה ביום גיבוש סיירות או באמצעות יום מיון הכולל מבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגיים. הגיבוש נמשך ארבעה ימים בהם תדרשו להצליח במשימות מורכבות כמו למשל חפירת בור באורך מטר באמצע הלילה, העברת צוות מעל לנחת, מילוי פקודות על רפסודה קטנה ועוד.

 

איך מתכוננים פיזית לימי גיבוש לוחמים?

ראשית כל, קוראים את כל החומרים הקיימים באינטרנט לגבי ימי הגיבוש. המטרה היא לדעת כיצד מגיעים לגיבוש ומה בדיוק הוא כולל ולאחר מכן בוחרים קורס הכנה לגיבוש בו המדריכים מכירים היטב את הגיבוש אליו אתם מעוניינים להגיע ומתחייבים להכין אתכם אליו משלב בחירת אותן נעלי ספורט בהם תשתמשו לריצה בגיבוש צנחנים ועד אותו הבור אותו תחפרו בגיבוש חובלים.

נקודות חשובות נוספות אותן יש לדעת הן:

  • שנת הכנה – מומלץ להתחיל את ההכנות לגיבוש לפחות שנה לפני הגיבוש עצמו.
  • נעלי ספורט – חשוב להצטייד בנעלי ספורט איכותיות המתאימות לכף רגלכם ולמשימות אותן תידרשו לבצע.
  • תזונה – שימו דגש על תזונה נכונה ואיכותית הכוללת פחמימות, חלבונים וירקות בכמות הנכונה ובזמנים המתאימים.
  • טבלת מעקב – חשוב לנהל טבלת מעקב של כל אותם אימונים/משקל שלכם.
  • עבודת גוף – יש לעבוד על פיתוח יכולת אירובית, שרירי בטן וידיים ותמיד להקפיד על חימום ומתיחות טרם תחילת אימון ומתיחות בסיום אימון ומנוחה מתאימה לצורך התאוששות ובנייה של הרקמות.

בהצלחה!

מאמר זה נכתב בשיתוף עם המומחים של  Xtrain