שילוב אבקת חלבון באימוני ריצה

מהי אבקת חלבון?

יש כאלו שטוענים כי אנשים שאינם צורכים כמות מספקת של חלבון בתפריט השבועי שלהם חייבים בתוספות חלבון בדמות אבקת חלבון. דבר זה אינו נכון לגבי קהל הספורטאים שמעוניינים במקור אנרגיה לבניית שריר ולאנשים שמבלים רבות באימוני כוח בחדר כושר. אבקת חלבון היא אבקה בעלת ריכוז גבוה מאוד של חלבון (בשיעור של 78 ועד 94 חלבונים) וכמות קטנה מאוד של פחמימות ושומנים. אבקת חלבון היא תוסף תזונה וחייבת להיות בעלת אישור של ה- FDA, על מנת להבטיח כי היא אכן בטוחה לשימוש. נכון להיום ספורטאים רבים משתמשים בחלבון מי גבינה.

אבקת חלבון למתאמנים

צריכה טבעית אל מול אבקה

בשנים האחרונות קיימת מודעות רבה בכל הקשור אל שמירה על הגוף והיכולת של הגוף לשקם את עצמו ולייצר בעצמו את כל מה שהוא צריך. משום כך, רבים מעדיפים לוותר על תוספי תזונה ולצרוך את כל מה שהגוף צריך באמצעות מאכלים שונים. לכן, צצה השאלה מה ההבדל בין צריכה טבעית של מזונות עם רמת חלבון גבוהה אל מול צריכה של אבקת חלבון. התשובה היא שאבקת חלבון כוללת רמה נמוכה מאוד של פחמימות ושומנים וזאת לעומת מזונות. בנוסף, אבקת חלבון מאפשרת ספיגה מהירה וגדולה יותר מאשר מזון עם חלבונים וזאת משום ששותים אותה ונוזל הוא בעל שטח פנים גדול יותר מאשר מאכלים נקודתיים המוכנסים לגוף באמצעות לעיסה.

הגוף שלנו ואבקת חלבון

צריכה קבועה של אבקת חלבון תגרום לעלייה במשקל. בנוסף, היא גם יכולה לגרום לכל הקשור אל חידוש טבעי של עור הפנים והגוף. עזרה בכל הקשור אל ייצור של הורמונים שונים בגוף, אנזימים וכמובן חיזוק של כל מערכת החיסון של הגוף. ידוע כי אחד התפקידים של החלבון הוא לתקן רקמות שונות בגוף וחלק מאבקות החלבון, כמו למשל חלבון מי גבינה עוזרת גם בכל הקשור אל העלאת רמות הגלוטטיון נוגד החומציות בגוף. צריכה של חלבון מי גבינה תעזור בבניית רקמות השריר.

ספורטאים ואבקת חלבון

אבקת חלבון אינה גורמת להתנפחות השריר ואינה מערבת סטרואידים או הורמוני גדילה. כאן מדובר על תוסף תזונה שטבעי לגוף האדם ואינו מסכן את הספורטאי בשום צורה. אצנים זקוקים לכמות לא קטנה של חלבונים לפני, במהלך ואחרי ריצה של כמה עשרות קילומטרים. חשוב לקחת בחשבון כי כמות המנות של אבקת חלבון יותאמו לכמות הקילומטרים שרץ אותו אצן, מידות הגוף שלו, ההרגלים שלו ועוד. חלבון משמש עבור אצנים כמקור אנרגיה לבנייה של שרירים. אם מדובר על אימוני ריצה של הכנה למרתון או חצי מרתון, האצן שמסיים את אימון הריצה שלו צריך לשתות שייק של אבקת חלבון על בסיס מים או חלב עמיד. 25 גרם של אבקת זו תעזור לו ולשרירים בגופו להתאושש במהירות.

צפו באבקות חלבון בחנות שלנו >>