אבקת חלבון – לא רק לפיתוח שרירים

כולם מכירים את החלבון שיש בכל ביצה, אבל לא כולם מכירים את אבקת החלבון שמהווה תחליף לכל מי שלא מעוניין לאכול ביצים, או רוצה לצרוך כמות חלבון גדולה יותר מבלי להגדיל את כמות הביצים היומית. אבקת חלבון היא אבקה שיש בה ריכוז גבוה של חלבון, ויש בה מעט פחמימות ומעט שומנים. מבחינת התוצאה הסופית, בהשוואה לחלבון טבעי, האבקה לא טובה יותר או פחות, אך כאמור יש לה יתרון בכך שהיא מאפשרת להגדיל את צריכת החלבון מבלי לצרוך ביצים או להגדיל את היקף הצריכה היומית של ביצים.
אבקת החלבון שייכת למשפחת תוספי המזון, והיא למעשה עוזרת לכל אחד להשלים את כמות החלבון בתפריט היומי שלנו. שילוב אבקת חלבון בתפריט יומיומי הוא דבר מאוד נפוץ ומקובל, שלא כמו חומרים לא טבעיים ואף מסוכנים שהרבה ספורטאים לוקחים, לדוגמא סטרואידים או הורמונים. האבקה בטוחה לשימוש ויש לה אישור של מנהל המזון והתרופות FDA.

אבקת חלבון לספורטאים

אבקת חלבון יכולה להועיל לגוף בכמה דרכים, כאשר הייעוד העיקרי והנפוץ ביותר שלה הוא עלייה במשקל. אבל האבקה יכולה לעשות יותר, לרבות חידוש השיער והעור, העצמות והשרירים. בעזרת החלבון אפשר גם לייצר הורמונים ואנזימים ולחזק משמעותית את המערכת החיסונית של הגוף. בלעדי הכמות המומלצת של חלבון, נפגעת ופוחתת היכולת של הגוף לתקן רקמות ותאים.

סוג החלבון העיקרי שאפשר למצוא באבקות חלבונים הוא חלבון מי-גבינה, והוא גם מקבל תשומת לב רבה במחקרים. כיום, נראה שסוג זה של חלבון הוא הטוב ביותר למטרות בנייה של רקמות ושרירים בגוף, ומשום כך שילוב אבקת חלבון בתפריט יומיומי הוא נפוץ בקרב ספורטאים שרוצים לפתח שרירים ולהעלות את מסת הגוף שלהם. חלבון מסוג מי-גבינה עוזר בתהליך ההפרשה הטבעי של הורמון הגדילה שבונה את השרירים, והוא גם הוכח כבעל יכולת לשפר את המערכת החיסונית של הגוף ומעלה את רמת האנטי-אוקסידנט בגוף.

אבקה מול חלבון טבעי מהחי והצומח

חלבון הוא אב מזון עיקרי וחשוב שצריך להיות כלול בתפריט היומיומי של כל אחד מאתנו. אפשר להשיג אותו דרך מזונות מהחי, כמו ביצים, חלב, טונה ועוף, וגם דרך דגנים וקטניות כגון אפונה ושעועית. עם זאת, חלבון מי-גבינה שכלול בתוך האבקה הוא בעל ערך גבוה יותר מכל חלבון אחר, ומשום כך יכולת הספיגה שלו בגוף גבוהה יותר. על כן, שילוב אבקת חלבון בתפריט יומיומי הוא חשוב למטרת בניית רקמות ושרירים, גם אם צורכים חלבון ממקורות אחרים.

חשוב מאד לא לשכוח גם להשתמש בנעלי ספורט נכונות במהלך אימון, אל תשכחו את זה.