כל מה שחשוב לדעת על ריצה יחפה – המדריך המלא

ריצה יחפה היא ללא ספק אחד הטרנדים הכי חמים בענף הספורט בכלל והאתלטיקה בפרט. בהשראת הספר המיתולוגי של ג'ייסון רובילארד ולצד לא מעט מחקרים, יותר ויותר אנשים בעולם מחליטים להיפטר מנעלי הריצה ולרוץ יחפים. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת רגע לפני שגם אתם מצטרפים לאופנה שכבשה את העולם.

לריצה ללא נעליים יש לא מעט יתרונות בריאותיים

לריצה יחפה יש לא מעט יתרונות בריאותיים אשר גורמים לה להיות פופולרית כל כך בשנים האחרונות. ראשית, מדובר בחזרה אל הטבע. למעשה, ריצה יחפה היא הדבר האינטואיטיבי ביותר שניתן לעשות והאבולוציה דאגה לכך שכף רגלנו תספק לנו את המשענת הטובה ביותר בכל צעד. שנית, זוהי דרך נהדרת לפתח את שורה של שרירים שכמעט ואינם נמצאים בשימוש. ריצה יחפה עובדת על שרירי כף הרגל באופן ישיר ומונעת שורה של בעיות מפרקים.

חובה להתאים את סגנון הריצה למצב החדש

משום שהסגנון שבו אנו נוהגים לרוץ מושפע מסוג הנעליים שאנו נועלים, ריצה יחפה מאלצת אותנו לפתח טכניקת ריצה שונה. אל אף שניתן לחשוב שהעניין עלול לפגוע בתוצאות שלכם, הסירו דאגה מלבכם. הסטטיסטיקה אומרת שיש אפילו סיכוי טוב שאתם תשפרו את הביצועים שלכם. העובדה שהקרסול נותר חופשי מלחצים, הופכת אותו לאפקטיבי יותר.

אסור לעבור בצורה דרסטית

ממש כפי שלא מתחילים להתאמן למרתון על ידי ריצה של 42 קילומטרים בפעם הראשונה, גם בנושא של ריצה יחפה חייבים לשמור על הדרגתיות. אפשר להתחיל לרוץ ללא נעלים כמה דקות ואז להגביר מדי יום. חייבים לזכור שהשרירים שלנו רגילים לריצה עם נעליים ולכן למרות תחושת החופשיות שתרגישו – המפתח להצלחה טמון דווקא בסבלנות שלכם.

צריך להתחשב בסוג השטח שבו אתם רצים

למרות שבמרבית המקרים ריצה יחפה היא בגדר תענוג של ממש (בוודאי כאשר אתם נמצאים על שפת הים או על כר דשא ירקרק), יש משטחים שיחייבו אתכם בהגנה כלשהי. עבור משטחים סלעיים או במקומות אשר אתם עלולים להיחתך, מומלץ לבחור בדגמים האחרונים של נעלי אדידס. עוד אופציה היא כמובן בחירה בשפע האפשרויות שמציעות לכם נעלי ויברם. האחרונות, נחשבות לדבר הכי קרוב שיש אל ריצה יחפה עם מעטפת של הגנה.

זה לא מתאים לכל אחד – תבדקו שזה מתאים לכם

חשוב לזכור שכמו כל סגנון אימונים אחר, גם כאן לא מדובר על פתרון שמתאים לכולם. אנשים רבים ימצאו את הריצה היחפה כדרך נהדרת לטפל בשורה כאבים אורתופדיים ואילו אחרים יחסרו את כריות האוויר המוכרות, בזמן הנחיתה אל הקרקע. לכן, שווה לנסות ולראות כיצד הריצה היחפה משפיעה עליכם. מכיוון שתמיד ניתן לחזור לאופציות המוכרות, אין לכם ממש מה להפסיד ונראה שהקיץ היא העונה המושלמת לתת צ'אנס לעניין.

לקריאה נוספת:

- התאוששות מאימון בעזרת מגנזיום וסידן

- המדריך לבחירת נעליים להרמת משקולות