המדריך המלא למזרוני התעמלות

מזרוני התעמלות מיוצרים במגוון רחב של סוגים שונים, כאשר כל סוג וסוג מתאים לענף הספורט לו הוא משמש. המזרונים הנפוצים ביותר אלו מזרונים דקים, אשר משמשים לצורכי התעמלות, ולענפים בהם אין סכנה של נפילה מגובה. המזרונים העבים יותר משמשים לענפים שונים של התעמלות קרקע, אשר תפקידם גם להגן על המתעמלים בפני פציעות ופגיעות כתוצאה מנחיתות מגובה. בעיני הרוב הגדול של האנשים כל המזרונים בנויים באותה הצורה, חלקם עבים יותר וחלקם דקים, אך העיקרון זהה, אולם לא כך הדבר בפועל. למרות שלעין הפחות מלומדת רוב המזרונים נראים אותו הדבר, אין זה נכון כלל וכלל - ישנה אבחנה ברורה ביותר בין הסוגים השונים, וחשוב מאוד לעשות בהם שימוש נכון.

סוגים שונים של מזרוני התעמלות

ישנם שני סוגים עיקריים של מזרוני התעמלות, ואלו הם:

מזרונים דקים: אלו מזרונים אשר בנויים ממילוי של ספוג בצפיפות נמוכה, רכים ונוחים להתעמלות, ובעלי ציפוי בד נושם ונעים למגע. מזרונים מן הסוג הזה מתאימים לסוגי התעמלות המכונים "לו אימפקט", כלומר תרגילים רגועים כמו יוגה, פילאטיס, תרגילי בטן שונים, שכיבות שמיכה ועוד. מזרונים אלו נועדו למעשה על מנת לבודד את הקור של הרצפה מן הגוף, ולמען הנוחות של המתעמל.
מזרונים עבים יותר: אלו מזרונים אשר עשויים מילוי דחוס יותר, ובעלי ציפוי פלסטי עמיד. מזרונים אלו מתאימים יותר לסוגי התעמלות המכונים "היי אימפקט", כמו התעמלות קרקע וסוגים שונים של אומנויות לחימה, והם משמשים כמשטח הגנה טובים ביותר למתעמלים.


בטיחות בהתעמלות

על מנת לשמור על בטיחות המתעמלים, אסור לעשות שימוש במזרוני התעמלות דקים לסוגי התעמלות שונים הנכנסים בקטגוריית ההיי אימפקט, וזאת מאחר ולא רק שהם אינם יכולים להגן על המתעמל מפני פציעות, גם הציפוי שלהם הוא חלק מאוד, והמתעמל עשוי להסתכן בהחלקה.

כיצד תדעו איזה סוג של מזרון התעמלות כדאי לכם לרכוש?

יש לבחור את סוג המזרון בהתאם לסוג הפעילות הגופנית שבכוונתכם לבצע עליו. לדוגמא – בעוד שמתעמלי קרקע זקוקים למזרונים עבים יותר, היות ומשטח ההגנה שלהם מתאים לסוג התעמלות זה, מתעמלי הפילאטיס והיוגה זקוקים למזרונים הדקים היותר ואין להם כל צורך לרכוש את המזרונים העבים והדחוסים יותר.

רכישה חכמה של מזרון מתאים לצרכים שלכם

בבואכם לרכוש מזרון, הגדירו את השימוש והמטרה אותה הוא עומד לשרת, ובחרו את המזרון המתאים ביותר לסוג ההתעמלות אותה אתם מבצעים בסופו של דבר בפועל.