איך מתמודדים עם ריצה בחודשי הקיץ החמים?

כולנו יודעים שכדי לשמור על תוצאות לאורך זמן חייבים להתמיד, אך הקיץ הקשה בארצנו גורם גם לטובים שבינינו לזנוח את הריצה וחבל ! שאלנו כמה מאמני כושר ותיקים על הדרכים שלהם לעבור את העונה החמה ובנינו לכם תוכנית אימונים שתשמור אתכם בכושר שיא גם ביולי – אוגוסט.

הליכון ומזגן זה שילוב מנצח

נכון, אין כמו לנעול נעלי ספורט ולצאת לג'וגינג מפנק ברחבי הפארק השכונתי, אבל מסלולי הריצה החדשים יכולים לעשות בדיוק את אותה העבודה. בחדר הכושר או בסלון הביתי שלכם תוכלו ליהנות מריצה מהנה בטמפרטורה האהובה עליכם. ההליכונים החדשים עושים שימוש חכם בבולמי זעזועים אינטגרליים שמפחיתים על העומס שלכם, ככה שיש סיכוי לא רע שבסוף תתמכרו אליהם, שלא לדבר על כך שזו הליכה בריאה וריצה איכותית יותר מאשר הליכה וריצה על אספלט.

אגב, אם כבר החלטתם להירשם לחדר כושר למטרה זו בלבד, הרי שיותר ממומלץ לבחור בחדרי הכושר הזולים יותר ולעשות מנוי מתחדש כדי לחסוך לכם בהוצאות.

בחרו נעליים שמנדפות זיעה

כדאי להימנע משימוש בנעליים כבדות או כאלו אשר עשויות מעור ולהעדיף נעלי ספורט שמנדפות זיעה. כיום ישנו מגוון רחב של נעלי ספורט שמספקות אוורור לכף הרגל שלכם ומתבססות על בדים נושמים. נעלי ברוקס מציעות מגוון של דגמים אשר עשויים להתאים לכם וגם לנייקי יש מספר אפשרויות נהדרות. כמו כן לחברת אדידס יש קולקציה מצוינת של נעלי הליכה לנשים וגברים כאחד.

נעלי ספורט לריצה

התאמנו בעצימות נמוכה יותר

בימים החמים יותר, כדאי להתאמן בעצימות נמוכה ולשמור על דופק נמוך יותר. בעזרת שימוש בשעון דופק איכותי אשר יינטר את הפעילות שלכם. שעון דופק סונטו נחשב לשעון איכותי ולבחירה של לא מעט ספורטאים מקצוענים לניהול חכם של המדדים הגופניים שלהם.

גוונו בשעות ובמיקום של האימונים שלכם

מומלץ להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות יותר ולהעדיף לקיים את אימון הבוקר המסורתי בשעה שש או אפילו מעט קודם - כדי לזכות במזג אוויר סביר. גם שעות הערב הן אופציה ששווה לשקול על מנת לא לפספס אימון. כדאי לדעת שבשעות השקיעה קיימת בריזה נהדרת באזורי הטיילת ומישור החוף ולכן כדאי לנצל את אזורי הריצה שקיימים בחלק מהחופים.

הקפידו על שתייה ואוכל לפני כל ריצה

בניגוד למה שרבים חושבים, אוכל נכון לפני ריצה זה לא רק להעמיס את הגוף שלכם בפחמימות. כדאי לאכול מגוון של ירקות ופירות לפני ובמהלך האימון על מנת לשמור על רמת מלחים תקינה בגוף. כדאי לשקול גם שימוש במשקאות איזוטוניים במהלך הריצה.

לא התמדתם כמה ימים? זה לא סוף העולם

אם ניסיתם את הכל ובכל זאת לא הצלחתם לשמור על מסגרת האימונים החביבה עליכם זה לא אומר שצריך להוריד את  הראש. כושר גופני הוא לא משהו שנבנה ביום ולכן גם לא משהו שנהרס בכמה ימים ללא ריצה. פספסתם כמה ימים? לא נורא. זה בדיוק הזמן להרים את הראש ולחזור לרוץ!